نرم افزار بازاریابی یکی از فناوری هایی است که با خودکارسازی فرآیندهای فروش، به بهبود کسب و کار شما کمک می کند. به کمک این فناوری، می توان تعاملات انجام شده با مشتریان را پیگیری کرد و خدماتی که طی فرآیندهای بازاریابی، فروش و پشتیبانی به وی ارائه می شود را متناسب با نیازها و علائق هر مشتری، شخصی سازی کرد.
کسب و کارها می توانند با اتصال نرم افزار بازاریابی به یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، تعاملات انجام شده را بر اساس داده های هر مشتری، پیگیری کرده و برای اقدامات بعدی تصمیم گیری کنند. این امر کمک می کند تا بتوان تعامل با هر مشتری از طریق وبسایت، ایمیل و شبکه های اجتماعی را متناسب با خواست و نیاز وی خودکار کرد. بدین ترتیب تیم بازاریابی سازمان می تواند با راه اندازی کمپین های قوی، پیام درستی را در زمان درست، به دست مخاطب درستی برساند.
بر اساس گزارشی با عنوان «State of the Connected Customer»، «۶۹ درصد از خریداران توقع دارند خدمات شخصی سازی شده ای مانند آنچه آمازون ارائه می دهد دریافت کنند.» نرم افزار بازاریابی با در اختیار گذاشتن ابزارهایی، کسب و کارها را قادر می سازد تا تعاملات خود با مشتریان را متناسب با الگوهای ایده آل شخصی سازی کنند تا مشتریان بتوانند دقیقا آنچه که توقع دارند را دریافت کنند.
نرم افزار بازاریابی، کسب و کارهایی که تعاملات B2B دارند را قادر می سازد تا از طرق مختلفی که در ادامه آورده می شود، مشتریان بالقوه مناسب کسب و کار خود را بیابند و با آنها تعامل کنند:
- بازاریابی ایمیلی
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- پرورش سرنخ های فروش و بازاریابی داخلی
- تبلیغات دیجیتال
- فرم ها و صفحات فرود
